Posljednji statistički podaci govore o konstantnom rastu prodaje novih automobila, pogotovo na tržištima zapadne Europe i iznenađujuće jakom kineskom tržištu. Ti podaci govore o oporavku svjetskih proizvođača i eventualnom zapošljavanju novih radnika. U Hrvatskoj se, primjerice, istodobno još zbrajaju gubici, ali je srpanj pokazao pozitivno kretanje. U prvih sedam mjeseci ove godine bilježimo pad prodaje od 22 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Na sreću, proizvodni dio hrvatske automobilske industrije ne ovisi o broju prodanih automobila kod nas nego o općoj prodaji, i to najviše njemačkih proizvođača. I hrvatske tvrtke vezane uz automobilsku industriju bilježe određeni rast poslovanja. Iako to nije na razini europskih proizvođača, neki optimizam, ali i oprez postoje. Hrvatske bi tvrtke ove godine mogle zabilježiti blagi rast poslovanja do 10 posto.
Posljednji statistički podaci govore o konstantnom rastu prodaje novih automobila, pogotovo na tržištima zapadne Europe i iznenađujuće jakom kineskom tržištu.
Ti podaci govore o oporavku svjetskih proizvođača i eventualnom zapošljavanju novih radnika. U Hrvatskoj se, primjerice, istodobno još zbrajaju gubici, ali je srpanj pokazao pozitivno kretanje. U prvih sedam mjeseci ove godine bilježimo pad prodaje od 22 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Na sreću, proizvodni dio hrvatske automobilske industrije ne ovisi o broju prodanih automobila kod nas nego o općoj prodaji, i to najviše njemačkih proizvođača.
Direktor Autocluster Croatije Branko Mihalić potvrdio nam je da i hrvatske tvrtke vezane uz automobilsku industriju bilježe određeni rast poslovanja. Iako to nije na razini europskih proizvođača, neki optimizam, ali i oprez postoje.
Prema njegovim riječima, hrvatske bi tvrtke ove godine mogle zabilježiti blagi rast poslovanja do 10 posto.
To se također odnosi i na eventualna nova zapošljavanja. U trenutku najveće krize, kada su se drastično smanjivale narudžbe, za čak 70 posto, hrvatske su tvrtke otpustile minimalan broj ljudi, te se konstantno ulagalo u razvoj.
Trenutačno u Hrvatskoj radi oko 10.000 zaposlenih u tom segmentu autoindustrije, a s obzirom na pozitivan trend prodaje automobila, možemo optimistično očekivati povećanje od 10 posto, odnosno oko 1000 novih radnih mjesta, kaže Mihalić.
Na domaću autoindustriju utječe i susjedstvo. S kragujevačkom Zastavom, odnedavno Fiatom, surađuje dvadesetak domaćih tvrtki, a kako se može saznati od Mihalića, trenutačno na razvoj događaja čeka njih petnaestak.